به سایت شرکت هوش مصنوعی و پردازش داده رایاصدر خوش آمدید.

چت بات هوش مصنوعی پرپلکسیتی (Perplexity AI) یا ChatGPT

چت بات هوش مصنوعی پرپلکسیتی (Perplexity AI)   یا ChatGPT

بازدیدها: 272

چت بات جدید هوش مصنوعی پرپلکسیتی ( Perplexity AI) به تازگی در دسترس عموم قرار گرفته است. این چت بات قابلیت هایی برابر ChatGPT دارد و کارزار رقابتی شدید هوش های مصنوعی را از قبل هم داغ‌تر کرده است. هر دو چت بات مبتنی بر پردازش زبان طبیعی (NLP) هستند.

چت بات پرپلکسیتی ویژگی هایی مشابه ChatGPT دارد. ظرفیت ادامه بحث و پاسخگویی به روش های مختلف، از کوتاه و دلگرم کننده تا پاسخ های پیچیده تر از ویژگی های این چت بات است. با این حال، برخلاف ChatGPT، هوش مصنوعی پرپلیکسیتی منابعی را که برای تعیین پاسخ سؤال شما استفاده می‌شوند فهرست می‌کند. دسترسی که برنامه به آثار اصلی می‌دهد یک امتیاز مثبت است، اما این هوش مصنوعی را در برابر سرقت ادبی ناخواسته آسیب پذیر می کند. برخی مزایای این هوش مصنوعی برای ما:

1- نیاز نداشتن به شماره خارجی و ثبت نام یک حساب کاربری

2- تحریم/فیلتر نبودن – بروز بودن اطلاعات

3- معرفی منابع استفاده شده

مهم‌ترین ضعف این هوش مصنوعی هم پشتیبانی ضعیف از زبان فارسی و ذخیره نکردن تاریخچه چت هاست.

برای شروع رایگان چت بات هوش مصنوعی پرپلیکسیتی کلیک نمائید.

تفاوت میان چت بات های هوش مصنوعی پرپلیکسیتی و چت جی پیتی

ChatGPT به طور کلی برای وظایف تولید زبان بهتر از Perplexity AI در نظر گرفته می شود. ChatGPT یک مدل پردازش زبان طبیعی است که توسط OpenAI توسعه یافته است. چت جی پی تی مبتنی از تکنیک های یادگیری عمیق برای تولید متنی شبیه انسان استفاده می کند و می تواند برای وظایف مختلف تولید زبان به خوبی تنظیم شود. از سوی دیگر، هوش مصنوعی Perplexity برای وظایف پاسخگویی به سوال طراحی شده است و می تواند پاسخ های دقیقی را به سوالات پیچیده ارائه دهد. در حالی که Perplexity AI یک موتور جستجوی مکالمه جدید را معرفی کرده است، اما هنوز مشکلاتی در صحت دارد و به اندازه ChatGPT برای کارهای تولید زبان مناسب نیست. بنابراین، ChatGPT انتخاب بهتری برای وظایف تولید زبان است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.