به سایت شرکت هوش مصنوعی و پردازش داده رایاصدر خوش آمدید.

نقشه راه توسعه ملی هوش مصنوعی

نقشه راه توسعه ملی هوش مصنوعی

بازدیدها: 37

 

پیش نویس سند نقشه راه توسعه ملی هوش مصنوعی که با مشارکت نخبگان دانشگاهی، صنعتی و بخش خصوصی در مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات تدوین شده بود به مرحله انتشار رسید.

پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات که زیرنظر وزارت ارتباطات فعالیت می‌کند، هفته گذشته پیش‌نویس نقشه راهی را رونمایی کرد که با توجه به رویکرد و تاکید رهبر معظم انقلاب تدوین شده است.

 

سند نقشه راه توسعه ملی هوش مصنوعی

این‌که رهبر معظم انقلاب تاکید کرده‌اند «باید کاری کنیم که ما در دنیا حدّاقل در ده کشور اوّل در مورد هوش مصنوعی قرار بگیریم»، کاملا نشان می‌دهد که ماجرا جدی است و نمی‌شود آن را نادیده گرفت. 40 اقدام برای توسعه ملی هوش مصنوعی نقشه راهی که اکنون پیش‌نویس آن منتشر شده، در کنار سیاست‌ها، اهداف و راهبردها، 40 اقدام مورد نیاز برای توسعه هوش مصنوعی را هم مشخص کرده است؛ از اقداماتی برای تقویت ظرفیت نیروی انسانی گرفته تا توسعه کسب و کارهای مبتنی بر هوش مصنوعی و انجام همکاری‌های فناورانه بین‌المللی. همه این 40 اقدام باید انجام شود تا چشم انداز توسعه هوش مصنوعی در ایران محقق شود و یکی از 10 کشور برتر جهان در این صنعت باشیم.

انتشار این پیش نویس قطعا به ادامه‌ی راه توسعه هوش مصنوعی در ایران کمک بسیاری خواهد کرد و به فعالان این حوزه انگیزه مضاعف می‌بخشد. فعال شدن شرکت‌ها و موسسات حوزه هوش مصنوعی و تولید محصولات مورد نیاز برای صنایع، سرعت پیشرفت صنعت کشور را چند برابر خواهد کرد و به رشد کلی کشور کمک بسزایی خواهد کرد. شرکت هوش مصنوعی و پردازش داده رایاصدر به عنوان یکی از فعالان حوزه هوش مصنوعی با اتکا به این سند و جوانان با انگیزه و اساتید خود سعی می‌کند یکی از پیشگامان تولید علم و محصولات مورد نیاز کشور در این حوزه باشد.

علاقه مندان می توانند سند نقشه راه توسعه ملی هوش مصنوعی را مشاهده کنند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.